Bazen zamana bırakmak gerekir

Editörün Seçtiği

Olayların gidişatını zamana bırakmak ben de dahil bir çok insanın sevmediği bir durum. Hayatta yapacağımız tüm işlerin kontrolünün...

9 Eyl 2015

YGS - LYS'de başarısız olmak için yapmanız gereken 7 şey

Eğer bir YGS-LYS öğrencisiyseniz başlık biraz tuhaf gelmiş olabilir. Zira bugüne kadar sizin pek de takmadığınız tavsiyelerde bulunuldu sizlere. Bu yazıyı yazarak bu durumu değiştiriyorum!

Bu yazı sizlere barajı geçememe garantisi vermektedir. Yine de okumaya emin misiniz? Siz bilirsiniz, karışmıyorum.
  1. Mutlaka televizyon karşısında ders çalışın. Ne gereği var canım odanızda masa başında falan çalışmaya. O kadar zekisiniz ki bir yandan televizyondan gelen seslerle mükemmel işler başarabilirsiniz. Hatta bu kadar zeki olan bir insan da çalışmamalı zaten. Bırakın kitapları. Dışarıda hava ne kadar güzel.
  2. Ders çalışırken kulaklıkla Haluk Levent falan dinleyin, mutlaka sözlü ve gürültülü bir müzik olsun ama. Yoksa bozuşuruz kardeşim. Öyle sözsüz, slow parçalar falan bozar öğrenci adamı.
  3. Ödevleri önemsemeyin hacı. Yapmaya ne gerek var. Ödevi veren hoca da anlamıyor zaten bu işten ki ödev veriyor sizlere. (!)
  4. Dersleri kaynatmaya çalışın. Dersi kaynattığınızda da hocayı kandırdığınızı falan düşünün. İnanın ki ders kaynadığında siz değil hoca zarar görüyor. (!) Dersi işleyip üniversite sınavına girecek olan da hocanız zaten. Sonuçta siz hazırlıyorsunuz sınava hocanızı. Ahhh ahhh. :)
  5. Sınav senenize kadar yapmadığınız şeyleri sınav senenizde yapmaya çalışın. Ama bu "Daha önce ders çalışmadıysanız bu sene çalışın ulan!" anlamına gelmiyor. Mesela bir gitarınız vardı, 2 sene önce bir kenara attınız bir daha da yüzüne bile bakmadınız. Heh, onu diyorum işte. Sınav senenizde mutlaka alın o gitarı elinize. Bir-iki tıngırdatıp sınav stresinizi azaltırsınız hem de o yorucu çalışma temposunun berbat dünyasından biraz uzaklaşmış olursunuz. Fena mı! Bakın mesela artırabiliriz örnekleri. 12.sınıfa kadar bütün gün evde oturup bilgisayar oyunları oynadıysanız ve sosyal hayatınız olmadıysa mutlaka ama mutlaka sınav senenizde çevre yapmaya çalışın, boyuna gezin. Yani sonuçta sınav bir yere kaçmıyor di mi? Mart ayı kaçıyor mu mesela, bakın yerinde. Haziran da size oradan el sallıyor, karşılık versenize. Tövbe yarabbim ya.
  6. Facebook olsun, Twitter olsun, bol selfieli İnstagram olsun hepsini aktif şekilde kullanmaya çalışın. Mesela geçen sene YGS'de İnstagram'la ilgili beş soru sordular. (!) Ben hemen yaptım kaçırmadım yani. Twitter'dan zor soruyorlar anamız ağlıyor o soruları çözerken diyordu bir sınıf büyükler 2 sene önce ama bana hiç zor gelmemişti.
  7. Öyle masa başında ders çalışmak bize ters karşiiim. Yatağınıza geçin hemen. YGS'ye hazırlanırken hava soğuk olur. Hemen üstünüzü örtün. Gözünüz falan kapanmaya başladıysa kalkıp önlem falan almayın. Uykunun o çekici dünyasına bırakın kendinizi. Uyku sizi tutar nasıl olsa, merak etmeyin.
Sizin de eklemek istediğiniz bir taktik varsa paylaşabilirim. Yorum bırakın. :) :)

5 yorum:

  1. Güzel makale, kendi taktiklerimle bu sene kazanamadım. Bir de bunları denemeliyim bu sene. Belki yine kaybederiz ha ? Sevdim bunu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazımdaki maddelerden 3 tanesini uyguladım, barajı geçtim ama istediğim yeri ben de kazanamadım. Tamamen babamın zoruyla yazdım. Sanırım sen de zorlanmıştın bir yeri yazman için yanlış mı hatırlıyorum? Bir yazında okuduğumu anımsıyorum.
      Yorumun için teşekkür ederim.
      Her zaman beklerim buralara. :) :)

      Sil
    2. Hatırlanmak hoşuma gitti açıkçası bak :) barajı geçtim, ailevi zorlukla yazdım. Tabi sonrasında kaydolmayıp vazgeçtim. Puan falan kırılacak ya belki bidahakine karışmazlar diye umuyorum. Takip ettiklerimin listesine aldım, uğrarım merak etmeyin. İyi bloglamalar !

      Sil
  2. çok faydalı taktikler eveeet :)

    YanıtlaSil
  3. çok faydalı taktikler eveeet :)

    YanıtlaSil